Controale masive în 256 de magazine Penny din România. Inspectorii ANPC au aplicat zeci de amenzi și trag un semnal de alarmă în rândul consumatorilor.
În urma unor controale masive făcute de către inspectorii Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în 256 de magazine aparţinând lanţului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le administrează în ţara noastră, comnisarii ANPC au aplicat 333 de amenzi contravenționale, în valoare de 3.5 milioane de lei, dar și 110 avertismente.
De asemenea, 6 unități au fost închise pe o perioadă de până la 6 luni, din județele Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giugiu (o unitate). Pentru alte 29 de unități, comisarii ANPC au dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 de lei, până la remedierea problemelor.
Horia Constantinescu, președintele ANPC, trage un semnal de alarmă și, din spusele acestuia, se pare că nu este prima dată când în magazinele Penny sunt găsite neregului și abateri:
„„Bright as a new penny”, aşa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepţional. Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepţie, nou, bine întreţinut. Alte sancţiuni, aceleaşi abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii.
Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicaţii şi alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: Respectaţi-ne!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Printre neregulile depistate de inspectorii ANPC se numără:
– comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită;
-comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
-comercializarea unor produse congelate cu exces de gheaţă şi modificări organoleptice;
-comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă);
-comercializarea unor ouă sparte, în cofraj
-depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment;
-utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf;
-utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse;
-folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar;
-deficienţe de etichetare a produselor alimentare şi nealimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.).